Friday, November 2, 2012

FIT FRIDAY: SHOPPING LIST (REVISITED)

Před delším časem jsem publikovala článek, kde jsem vás seznámila se základem mého nákupního seznamu a pár menšími tipy. Teď bych ho ráda trošku rozšířila a zároveň trošku uvedla do kontextu s ročním obdobím. Tudíž dnes to bude tak trochu o tom, co nakupuji na podzim.

OBILOVINY/PŘÍLOHY
  • Celozrnný toustový chléb Warburton's (prodává Tesco, už jsem se o tom asi zmiňovala, ale pravděpodobně jedinný, který jsem zatím objevila a je skutečně vyrobený z celozrnné mouky)
  • Celozrnné těstoviny Dr. Havlíčka (prodejny se zdravou výživou, Tesco)
  • Ovesné vločky
  • Dobrá vláknina (skvělé do jogurtu k svačině)
  • Müsli s tropickým ovocem (nikdy nekupuji zapékané, v těch je zbytečně spoustu cukru)
  • Quinoa, bulgur, celozrnná rýže, jáhly, polenta, pohanková kaše
  • Knäckebroty Wasa FIBRE
  • Směs na přípravu celozrnného chleba (sehnat celozrnný chléb je umění, se sehnáním směsi, kterou už jen doma smícháte s vodou a dáte péct už je to jednodušší)
  • Sladké brambory (ale i ty klasické)
  • Chléb Dr. Staněk
OVOCE
  • Pomeranče, mandarinky, grepy, pomelo (citrusy všeho druhy mají právě v téhle části roku svoji sezónu, navíc jsou nabité vitamíny a mají ve srovnání s dalšími druhy ovoce málo kalorií)
  • Ananas, hrušky nashi, židovské třešně, banány, kiwi (tropické ovoce všeobecně, i když hrušky naši jsou asi mým favoritem navíc mají krásný 30 kcal na 100 g)
  • Jablka, hrušky (bez těch si člověk podzim těžko může představit, navíc můžete kupovat ty z lokální produkce)
  • Avokádo
  • Mražené ovoce (většinou to lesní)
  • Sušené ovoce (nejraději mám sušené švestky a meruňky)
ZELENINA
  • Růžičková kapusta
  • Dýně
  • Květák
  • Celer
  • Cuketa
  • Brokolice
  • Mrkev
  • Polníček, rukola, pekingské zelí, mangold
  • Řapíkatý celer
  • Červená řepa
  • Papriky
  • Houby
  • Mražená zelenina všeho druhu (karotka, špenát, hrášek, fazolové lusky, kukuřice)
  • Sterilovaná rajčata
MLÉČNÉ VÝROBKY
  • Nízkotučné jogurty (v pátrání potom, který jogurt v nízkotučné verzi chutná nejlépe, mě překvapil výsledek - jsou to ty pod značkou Tesco)
  • Podmáslí
  • Nízkotučný tvaroh
  • Nízkotučný cottage
  • Balkánský sýr
  • Zeleninový tvaroh svačinka
  • Nízkotučná mozarella
  • Plátkový madelant fitness
  • Lučina Biaktiv
  • Madeta Fitness tvaroh s příchutí
  • Kefírové mléko
  • Hermelín figura
  • Zakysaná smetana extra light
PROTEINY
  • Krůtí prsa
  • Nízkotučná šunka
  • Vepřová panenka
  • Vejce
  • Losos
  • Uzený losos
  • Tuňák v konzervě
  • Krevety
  • Sardinky v tomatě
  • Pstruh
  • Pangasius, halibut, mořský vlk
  • Tofu
  • Šmakoun
  • Pečená sojová sekaná (prodává Country life)
  • Sojový granulát s příchutí šunky
  • Játra (nově objevená podzimní závislost)
  • Fazole (obvykle mám doma verzi sušenou, která vyžaduje vaření, ale i plechovku fazolí v nálevu pro případ, že nemám na jejich vaření čas)
  • Neloupaná červená čočka, obyčejná čočka (podzim je pro mě období polévek, kdo by se pak obešel bez té čočkové?)
OSTATNÍ
  • Nakládaná zelenina (cibulky, "beraní rohy", okurky, houby - hodí se, když vás večer honí mlsná a ostatní si pochutnávají na brambůrkách)
  • Čaje (těmi je náš dům momentálně zavalený, nejen zelenné a podobné zdravé varianty, ale především všechny ty ovocné výmysly od jablka se skořicí po jahody s příchutí smetany, nebo švestky s hřebíčkem; na podzim představují čaje podstatnou část mého pitného režimu, navíc se vám ve studených měsících může zdát že máte hlad, i když ho ve skutečnosti nemáte, v takovém případě je čaj ideální)
  • Caro vitality
  • Ajvar, křen, dijonská hořčice (pokud jste ten typ, který musí mít pečivo či knackebroty něčím namazané, tohle je rozhodně nejlepší varianta)
  • Oříšky (vlašské, kešu, mandle)
  • Arašídové máslo
  • Chia semínka
  • Řeřicha 
  • Würcl (bio zeleninový bujón)
  • Bio ovesný nápoj (dalo by se přirovnat k mléku, skvělé třeba na ovesnou kaši)
  • Holandské kakao
  • Stevia
  • Bio pudink (občas neodolám a připravím si ho k svačině se stevií)
Doufám, že jsem vám alespoň vnukla pár nápadů, co příště přihodit do nákupního vozíku. Klidně se ptejte nebo pište, o čem byste si rádi přečetli příště.

Kisses A.

4 comments:

  1. většinu věcí mám často doma taky:)
    jediné, co se mi nelíbí jsou ty nízkotučné jogurty - jak to má míň než 3% tuku, tak to podle mě není jogurt, ale bílá umělá voda:)

    ReplyDelete
  2. Zrovna jsem se chystala si psát nákupní seznam, tak jsem se chtěla mrknout do toho tvého a vykoukne tu na mě tohle, paráda! :)
    Pořád přemýšlím, co udělat s červenou čočkou, kterou mám doma a na internetu jsem žádný pěkný recept na polévku nenašla. Mohla bys ho sem prosím přidat? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. V některém z minulých článků přidávala Adriana recept na polévku z červené čočky. Stačí si projít historii :) a mohu jen doporučit. Vařila jsem ji už 2x.
      Adri, kde kupuješ ten bio bujon?

      Delete
  3. Máte moc pěknej blog, a dik za radu s tim toustovym chlebem je fakt dobrej,a chtěla jsem se zeptat jakou celozrnou rýži kupuješ a to případně kde.A ještě jakou a kde kupuješ tu pohanku.díky předem za odpověď

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...