Friday, November 16, 2012

FIT FRIDAY: MY WEEK ON THE PLATE

Tentokrát Fit Friday poněkud netradičně. Přišlo mi pár mailů, které si tenhle článek žádaly, já poněkud váhala, protože jsem si nebyla jistá, že z toho vznikne něco zajímavého, nakonec měla hlavní slovo T, když řekla, že by to spoustu lidí zajímalo a třeba inspirovalo. A tak se stalo, že jsem celý poslední týden poctivě fotila každé jídlo a vznikl jakýsi fotodeníček "mého týdne na talíři". 

Snad vás inspiruje k nějakým kulinářským výtvorům. Pokud byste chtěli upřesnit nějaký recept, ptejte se v komentářích. A neváhejte napsat, o čem byste si rádi přečetli!

Já jsem ráda, že ode dneška můžu z vaření vypustit foťák :)
Snídaně: Overnight oats. Můj klasický recept (ODTUD), jen jsem trošku na zimu změnila způsob přípravy. Všechny ingredience smíchám den předem, přidám 100 ml vody, nechám přes noc v ledničce a ráno pouze ohřeju pár minut v mikro-vlnce.
Svačina: "Sandwich" s burákovým máslem a kouskem banánu. (Tenhle typ svačin se stal mojí školní klasikou, jsou snadné na přepravu)
Oběd: Salát z celozrnných těstovin s kuřecím masem, zeleninou, bílým jogurtem a křenem.
Svačina: Jablko a caro vitality s mlékem.
Večeře: Šmakoun, zelenina, chléb Dr. Staněk s dijonskou hořčicí a avokádem, ajvar. (Moje oblíbená alternativa k salátu)

 Snídaně: Domácí celozrnný chléb se zeleninovým tvarohem, uzeným lososem, koprem, okurka a půlka grapefruitu. (O víkendu by měly být snídaně trošku dekadentní)
Svačina: Jogurt, podmáslí, jablko a skořice. (Když nesnídám jogurt, obvykle ho zařadím ještě během dopoledne, nějak se bez něj neumím obejít)
Oběd: Opečené brambory s koprem, vepřová panenka v hořčici, růžičková kapusta a karotka vařená v páře.
Svačina: Můj oblíbený podzimní čaj (odpoledne často nemívám hlad, takže se spokojím s "tekutou svačinou")
Večeře: Salát s krevetami, balkánským sýrem a chléb Dr. Staněk.

Snídaně: 2 vajíčka na hniličko, toustový chléb warburton's a grapefruit, zelený čaj se lžičkou medu (moje nedělní klasika posledních několika měsíců; to a Big Bang Theory)
Svačina: Bílý jogurt, holandské kakao, mandarinka a lžíce "poháru života s goji"
Oběd: Krůtí prsa s rajčatovo-žampionovou omáčkou a jáhly (ne recept se můžete těšit dnes odpoledne).
Svačina: Zelenina, zeleninový tvaroh a knäckebrot.
Večeře: Cuketová polévka, šunka, celozrnný chléb. (Jakákoli polévka je na podzim dobrá volba. Já mám nejraději ty z rozmixované zeleniny a jsem schopná rozmixovat cokoli - špenát, karotku, brokolici, květák, zeleninovou směs...)

Snídaně: Overnight oats. Opět klasická snídaně. (Volím ji pro všechny dny, kdy mám školu, protože je pohodlné nemuset ráno nic připravovat a přesto vědět, že budu snídat něco nutričně vyváženého.)
Svačina: Další z mých sandwichů. tentokrát s plátkem šunky, plátkem madelantu fitness, kouskem salátu a lžičkou křenu. (Klíčem k úspěchu je zabalit šunku a křen do salátového listu, aby se vám nerozmočil knackebrot)
Oběd: Bulgur se sojovými kostkami, zeleninou a lžíce omáčky z jalapenos.
Svačina: Latté. (Pro všední dny mi káva čas od času nahrazuje svačinu.)
Večeře: Zelenina s cottagem a chléb Dr. Staněk (přiznávám, že fotka je staršího data, tu aktuální jsem nestihla udělat, ale nebyly tam ředkvičky, byla tam rukola, květák, mrkev a paprika)

Snídaně: Overnight oats. Klasika.
Svačina: Sandwich s hermelínem fitness a kouskem jablka.
Oběd: Celozrrný cous cous s uzeným tofu, okurkou a rozinkami; pomelo
Svačina: Zeleninový tvaroh, mrkev a řapíkatý celer.
Večeře: Zeleninový salát s krůtím masem, nakládanou paprikou, chléb Dr. Staněk s ajvarem

Snídaně: Knackebroty, nízkotučný cottage, mandle a hruška.
Svačina: Pomeranč, bílý jogurt, skořice, rozinky (čistě podzimní chutě, skořice je něco, bez čeho bych si nedokázala podzim ani představit. A bez rozinek. A grapefruitů všeho druhu)
Oběd: Losos, polenta, rajče, špenát.
Svačina: Capuccino
Večeře: Saláz z rukoly, nakládané cibulky a pečený kapr.

Snídaně: Ovesná kaše, ve které jsem rozvařila mražené meruňky, navrchu lžíce bílého jogurtu, dobrá vláknina, pár mandlí. (Ovesné kaše na podzim miluji a ještě radši experimentuji s jejich chutěmi)
Svačina: knäckebroty s lučinou biaktiv, rozinkami, nashi se skořicí, caro
Oběd: Hrášková polévka, opečené brambory, uzené tofu (to vše nakonec přijde dohromady, ale ráda servíruju polévky tímhle způsobem) plus malý zeleninový salát
Svačina: Madelant fitness, mrkev, řapíkatý celer
Večeře: "Amoletky" z celozrnné mouky s rajským prolakem, špenátem a kouskem rajčete, zeleninová polévka

Kisses A.

9 comments:

  1. Máš to přímo vzorové..:-)

    ReplyDelete
  2. Moc se těším na ten recept, zrovna máme žampiony, tak vím, co budu vařit:):)

    ReplyDelete
  3. Až na tu neoloupanou mrkev to vypadá velmi dobře. :) Mňam!

    ReplyDelete
  4. Výborný článek!

    ReplyDelete
  5. super:))
    vidím, že máme rády dost stejných jídel:)

    ReplyDelete
  6. Super;), vypadá to moc hezky. Obdivuju, že se umíš stravovat zdravě, ale zároveň to vypadá i velmi chutně.
    Caliope

    ReplyDelete
  7. To je tak nádherně pestrý! :)

    ReplyDelete
  8. Krásný článek, kde se dá koupit ajvar?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...