Friday, October 5, 2012

FIT FRIDAY RECIPE: JAM


Jedna moje kamarádka, věrná čtenářka, si stěžovala, že nikdy během Fit Friday nedám tip na něco sladkého. A měla pravdu, tak jsem se to dnes rozhodla napravit. Je podzim (kdo si nestačil všimnout venku, určitě si všiml během čtení blogu) a k tomu tak nějak patří marmelády. Smutný fakt je, že marmelády, které najdeme na pultech obchodů, nebo dostaneme od babiček obsahují v nejlepším případě 1/3 cukru. A když o tom tak přemýšlíte, ten knäckebrot se sladkou marmeládou vám lehce zhořkne v ústech.

Rozhodla jsem se jí ovšem pro příležitostné víkendové snídaně nevzdat a začala experimentovat. A vznikla moje bezinková marmeláda, která má nějaký 65 kcal na 100 g. Samozřejmě je to víc než jednoduché - jediná úprava spočívala v tom, že jsem cukr nahradila stevií, což je sladká bylinka s nulovou kalorické hodnotou, ze které se vyrábí tabletky většinou využívané diabetiky.
____________________________________
INGREDIENCE:
1000 g ovoce (já použila 750 g bezinek, které jsem natrhala během procházky a 250 g jablek, chystám se ještě zpracovat meruňky, které čekají v mrazáku)
10 tablet stevie (podle toho, jak sladkou marmeládu máte rádi, přidat se dá vždycky)
1 sáček Gelfix super 3:1 (je nutné použít tenhle, jiný by bez cukru nemusel tuhnout)

POSTUP: 
Rozvařte v hrnci ovoce, to by nemělo zabrat víc jak půl hodinky. Můžete přidat i trošku vody. Nechte probublávat, přidejte gelfix a stevii. Nechte vařit pět minut. Dejte lžičkou trošku džemu na talířek, vstrčte jej do ledničky, abyste se ujistili, že tuhne. Pokud ano a je dost sladký, jednoduše vařící přelijte do sklenice a hned zavíčkujte. (Pokud to uděláte tímhle způsobem není nutné nic ani zavařovat.) Až takhle jednoduché to je a druhý den už si můžete pochutnávat. Já si vzala k svačině dva knäckebroty, namazala na ně 50 g tvarohu a přidala 50 g džemu. Mňam.

Stačí také vmíchat do jogurtu nebo cottage, až vyrobím meruňkový džem, dělám si zálusk na knäckebrot s jamem a plátkem sýra.

KCAL: 65 na 100 g (záleží na volbě ovoce)

Kisses A.

1 comment:

  1. Stévie se fakt prodává i v tabletách? U nás na dálném východě ji kupuju jen práškovou.. nutno říct, že vydrží neuvěřitelně dlouho za dost málo peněz, jak jsou na tom ty tablety?
    Udělat s ní marmeládu by mě ale vážně nenapadlo, dobrý tip:-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...