Saturday, September 8, 2012

FASHION TALK: LINDEX AND MISSONI FOR GOOD CAUSE

Photo courtesy of Lindex,  OMX Nordic Stock Exchange
Wearing one of those cozy Missoni sweatshirts for fall was always my dream, which explain why, after sneak peak on new Missoni + Lindex collection, I put blouse with butterflies on my "TO BUY" list and B fallen madly in love with kids collection (she used to be an au-pair you know :D). But this is not what I want to talk about. There is something way more important about this collection than it's softness and prints. It is its charity dimension.

We, me and B, were always huge supporters of fashion collection which tried to collect financial funds to support good cause. In this particular case it's breast cancer. Lindex supports its research for 10 years so they have very long history in this. And this is definitelly something that'll make me go to the Lindex store on September 25th to buy little something.

And there is something special prepared for November 1st, when, as you propably know, breast cancer fighting month starts off. Special pink bracelet is coming to sale. With this purchase, you'll donate half of the money you paid to the charity and I think, that it does worth it.

---
Balit se na podzim do jednoho ze svetříků s klasickým Missoni vzorem byl jeden z mých snů, a proto samozřejmě na mém "TO BUY" listu skončila šifónová halenka s motýlky a B se naprosto zamilovala do jejich dětské kolekce (asi se probudily její pudy bývalé au-pair). Ale o tom jsem mluvit nechtěla, co je pro mě na téhle kolekci o mnoho důležitější než její módní rozměr, je rozměr lidský. Lindex se pravidelně na podzim angažuje a v rámci října, měsíce, který je zasvěcen boji proti rakovině prsu, se snaží získat finanční prostředky pro organizace, které se touhle problematikou zabývají.

Znám ženy, které se touhle nemocí prošly. Lindex letos podporuje organizaci, jejíž program je více než sympatický: V ČR půjde výtěžek na podporu organizace Bellis Young & Cancer, jejímž cílem je vytvořit platformu, kde se můžou setkávat mladé ženy s touto diagnózou, získat tak jistou zpětnou vazbu, psychologickou pomoc a motivaci do dalšího života. Mladé ženy dřív v podobných projektech příliš nefigurovaly z toho důvodu, že převládaly starší ženy a jejich pohled na tento problém se diametrálně odlišuje.

Sama Angela Missoni o tomto projektu říká: "Díky spolupráci se značkou Lindex máme příležitost každé ženě nabídnout dostupný design. Zároveň ale dostaneme něco zpět tím, že celosvětově šíříme povědomí o rakovině prsu. Dlouholeté úsilí společnosti Lindex podporovat výzkum rakoviny prsu na nás udělalo obrovský dojem, Missoni bere zcela na vědomí, jak důležité je toto téma pro ženy. Věříme, že tohle je ideální příležitost, jak mu vyjádřit podporu. Právě humanitární rozměr nás k tomuto projektu přivedl. Myslím se, že každá společnost i jednotlivec se zaslouží uznání za úsilí, které boji proti rakovině věnují."


Koncept, kdy je módní linie uvedena s charitativním podtextem je něco, co je mně i B velmi blízké. I když zrovna nepoběžíte, abyste si koupili svetřík (u oblečení jde na charitu 10%), co nám nemůže chybět, je růžový náramek z této kolekce, z každého nákupu jde na charitu dokonce celá polovina jeho prodejní ceny.

Módní průmysl má obrovský obrat a neskutečnou moc nad spoustou lidí a když část z obojího věnuje na dobrou věc, je to skvělé (a možná bych to spíš označila za nutné).

Kdo se chce připojit k Lindexu, nezbývá nic jiného, než vyrazit 25. 9. do obchodu, pokud pošilháváte přímo po speciálním náramku, budete si muset počkat na první říjnový den.

Ještě pár slov k fotce v úvodu článku. Pro mě osobně má využití žen tří věkových kategorií větší význam,, než jen upozornit na fakt, že se v kolekci najde něco pro každého, nehledě na věk, pro mě to ukazuje na fakt, že problém, boj s nímž se snaží Lindex touto kolekcí podporovat, přesahuje hranice věku.

Kisses A. and B.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...